søndag 14. april 2013

Søndag er søndag

Jeg våknet tidlig i dag, full av energi, og hadde igrunnen planer om en effektiv søndag.
Jeg satte brøddeig i går kveld før jeg hoppa til køys, så det første jeg gjorde i morges var å forme - etterheve - steke brød. Bra start, aldri feil med nybakte brød til frokost!
Mens ungene koste seg foran tv med Bernard og Bianca rullende over skjermen og hver sin skål med yoghurt og havregryn, fikk mor sjøl shaina kjøkkenet og vaska badet.
Når brødene var ferdigstekt gikk vi mannsterke opp for å vekke far i huset, så var vi klare for ferske brød med eggerøre og laks.

Mann og barn har tatt turen til biblioteket for å finne nye skatter vi kan lese på senga de kommende ukene. Så var det slutt på effektiviteten. Jeg skulle egentlig være flink jente å studere mens de er borte. Men nå ligger jeg som et slakt på sofaen. Jaja, har da fått lest noen sider iallefall... Men det er jo søndag, holde hviledagen hellig osv., eller hva?

Bare for å toppe den ineffektive dagen, så har sur blåst og øs-pøs-regn tatt fra meg joggelysten i dag.

Fin søndag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar