tirsdag 22. januar 2013

Herlige tirsdag

Inspirert av en oppskrift på klikk.no
ble dagens middag til.
Jeg kaller den kylling/bacon-restesuppe.


Med rester av bacon, en gjenværende kyllingfilet,
løk, chili og hvitløk,
gulrot, selleri og en dæsj purre,
og til slutt linser,
ble det til en velsmakende restesuppe.
Til og med min for tiden svært småspiste datter
forsynte seg godt av denne. Det tar jeg som et tegn på at maten er god :-)

Foruten det, har jeg endelig i dag fått motivasjon og vilje til å ta fatt
på skolearbeidet igjen! Etter å ha stanget hodet i veggen i tre uker uten 
å komme noen vei, føltes det veldig bra å endelig se sammenhenger og forstå
årsaker og konsekvenser av ulike historiske hendelser.

Nå har jeg benket meg foran tv'en med en kopp te. Unner meg en time eller to
til total avslapping, etter en hektisk dag. Har riktignok vært hjemme med eldstemann
som har en eller annen form for baselusker som herjer med ham. Men når han ligger flat ut 
hele dagen, er det alltids det ene og det andre prosjektet å ta fatt på for mor.

For å oppsummere er jeg veldig fornøyd med resultatet av dagen,
og synes jeg har fortjent en rolig time før senga kaller :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar